Vintázs zselatinos ezüst nagyítások. A fotográfiák Patkó Károly számára, valószínűleg többfajta céllal készült felvételek. Elsődlegesen dokumentációs célt szolgálhattak, ugyanakkor illusztrációs anyagként feltehetően találkoznánk némelyikükkel nyomtatásban a kor képzőművészeti-szakmai sajtóját átböngészve. Különleges, az alkotói munkamódszerbe bepillantást nyújtó -- az 1925-ös neoklasszicista Szüreti pihenő című képet megörökítő -- fotó, amelynek felületét ceruzával megrajzolt négyzetrács borítja: feltehetően távlatszerkesztési és kompozíciós szempontok vizsgálatára szolgált a művész számára. A fotók nagyobb részének hátoldalán Patkó Károly autográf felirataival találkozhatunk. A feljegyzések a művek címére, címvariánsaira, méretére, keletkezésük dátumára, helyszínére és néhány esetben a képek tulajdonosaira vonatkoznak. Hat fotón a kor ismert fényképésze, Czvek Gyula, a Magyar Filmiroda munkatársának bélyegzője található. A Vilt Tibor római műtermét ábrázoló kép felvétele Rómában, helyi fotós kamerájával készülhetett. A fényképek többsége Patkó Károly 1928-1931 közötti, római ösztöndíjas korszakában, az életmű javát adó alkotói időszakban született művekről készült. A művész kedvelt itáliai témái jelennek meg a különleges aurájú fekete-fehér fotográfiákon: bárkavontatók, hajóácsok, nápolyi fagylaltos, olasz fogat. Művészettörténeti szempontból különleges fényképgyűjtemény.
A mű címe
Patkó Károly kilenc festményének fényképfelvétele az 1930-as évekből,
Photo collection of Károly Patkó's paintings.