7 eredeti fotográfia.
1. Az első lóvasúti kocsi. Papírkép, feltehetően Erdélyi Mór saját kezű aláírásával. Mérete: 295 x 390 mm.
A további képek Erdélyi Mór feliratos papírjára felragasztva találhatók. A fotók alatt készítésük körülményeire vonatkozó, jóval későbbi kézírásos feljegyzések olvashatóak.
2. Kálvin tér, 1897 tavaszán, a vágányok villamosításakor.
3. A kép felül olvasható címe: „A Kerepesi út látképe a lóvasúti üzem idejében”. Az út Rókus kápolna előtti szakaszát ábrázolja, felirata szerint 1897 tavaszán, a villamosítás előtt.
4. A Közvágóhídnál lévő villamos-végállomás előtt álló férfiak csoportja. A feljegyzés szerint a felvétel 1897. október 26-án a Központi városháza – Kálvin tér – Lónyay utca – Soroksári út – Közvágóhíd vonal bejárása alkalmából készült.
5. A Ferenc József-híd Buda felől nézve a Fővám tér – Szent Gellért rakparti vonal kiépítésekor, 1898 kora tavaszán.
A képek mérete 225 x 285 (330 x 430) mm.
6-7. A gyűjteményhez tartozik két további, eltérő, „Ganz és társa Waggongyár Budapesten” feliratú papírra ragasztott, hasonló témájú kép. Ezek valószínűleg szintén Erdélyi Mórtól származnak, azonban ennek bizonyítására nem áll rendelkezésre elegendő adat. A keletkezésük körülményeire vonatkozó feljegyzések az előzőekkel azonos kéztől származnak. Mindkét felvétel a Bem József utcát ábrázolja a Bem tér irányából, feliratuk szerint 1911 nyarán, a MÁV Körvasúti Vignol rendszerű vágányoknak Phönix-rendszerre történt cseréje alkalmából készültek. Méretük 230 x 290 (360 x 450) mm.
A képeket hordozó papírlapok enyhén foltosak, széleiken enyhén sérültek, betöredezettek.
A mű címe
Erdélyi Mór fényképész által a budapesti villamosvonalak kiépítéséről készített fotógyűjtemény.
Collection of photos by Mór Erdélyi, representing the construction of the tram lines in Budapest.